sobota 30. října 2010

Stredoeurópske fórum 2010

Při čtení Hubertových upoutávek na akademické akce, kterých se v nedávné době zúčastnil, mě občas přepadá trudnomyslnost nad tím, že u nás, promiňte mi ten výraz, "chcípl pes". Realita naštěstí není tak zlá - naposledy mi padl do oka program Stredoeurópského fóra, konajícího se příští pátek a sobotu v Bratislavě. Kromě lokálních celebrit (Michnik, Schwarzenberg apod.) zaujme zejména vystoupení Zygmunta Baumana. Nejedná se sice o klasickou "akademickou" akci, jako spíše o diskuzní setkání osobností, jež by se daly označit za veřejné intelektuály - nad čímž zřejmě nejeden absolvent brněnské "empiricko-analytické" školy ohrne nos. Avšak nemohu si pomoct, takové akce mi někdy připadají přínosnější, než konference, na nichž akademici prezentují v zásadě banální závěry zahalené do mysteriózně sofistikovaného vědeckého jazyka.

2 komentáře:

Hubert Smekal řekl(a)...

Ahoj Tome, mně právě přišlo, že je to teď akcemi v ČR docela napráskané - ta Havlova v v Praze se Zakariou, Baumanem a spol., předtím ona právnická s Malenovským a celým tuzemským výkvětem evropského a mezinárodního práva, česko-německý den v Brně, Dny práva atd.
Mně se na těch zdejších akcích líbí, jak ostatně píšeš, že to nejsou konference, ale opravdu semináře, kam musíš přijít s načteným článkem, abys z toho něco měl.

Tomas Blazek řekl(a)...

Ahoj, máš pravdu, možná jsem se špatně vyjádřil, v poslední době to u nás skutečně není zas tak zlé. Jen bych mezi ty zajímavé akce asi neřadil Dny práva, což je "mega akce" bez jakékoliv koncepce, jejímž hlavním cílem je umožnit lidem z fakulty nasekání čárek za vystoupení na konferenci (díky polské a rumunské účasti mezinárodní:) a za publikaci ve sborníku, který nikdo nikdy číst nebude. Zajímavou sekci tam má snad jen ústavní právo - její garant (Pavel Molek) ji však pojímá spíše jako vlastní minikonferenci, kterou si dělá po svém.