neděle 4. listopadu 2012

More than ever, Nixon now! For you and me!

V létě byla ve washingtonském Newseum ("museum of news") skvělá video-výstava o amerických předvolebních televizních reklamách, které slaví 60ti leté výročí (viz foto výše). Od jednoduchých reklam, které chtěly díky nekonečnému opakování jména kandidáta vtisknout klíčové slovo do mysli voliče (viz video na konci postu), až po drsně útočné kampaně z 80. let a později. Příkladem byl například spot Bushe sr., který zničil kandidáta demokratů Dukakise poukazováním na jeho slabost ve věcech národní bezpečnosti (viz dřívější post na PM) a v otázkách boje proti zločinu. Viz níže. 


Pomalost Dukakisovy reakce na tento útok je pak považována za jeden z důvodů jeho prohry. Později se útočné reklamy ještě zintenzivnily, například v případě kampaně tzv. "Swift Boat Veterans for Truth", která svérázně zpochybňovala válečné zásluhy demokratického kandidáta Kerryho v kampani v roce 2004. Od té doby se také předvolebním podpásovkám říká "swiftboating".

Poslední ročník prezidentských kampaní máme za sebou a asi opět bude z čeho vybírat. Média se většinou nepozastavovala nad trapnými výpady Obamy vůči Romneyho majetku, nicméně příznivci GOP demokraty taky nešetřili. Co se týče historického srovnání, exklusivní je web Museum of the Moving Images, kde najdete většinu presidentských reklam a spotů, včetně báječného kousku "Nixon Now For You and Me".



Pro stručný "supercut" přehled všech kampaní, viz toto pěkné video z YouTube...

Žádné komentáře: