Za svůj kratičký pobyt jsem již stihnul navštívit přednášku Deborah L. Rhode, ředitelky Center on the Legal Profession na Stanfordu a nejcitovanější akademičky v oblasti právnické etiky. Leitmotivem prezentace s názvem "Lawyers and Leadership" (zajímavý a čtivý paper ke stažení tu) byla kritika vzdělávání právníků v oblasti etiky a leadership (omlouvám se, ale překládat to jako vůdcovství či něco podobného mně moc nejde přes klávesnici).
Malá ochutnávka: "Lawyers’ leadership responsibilities are a dominant theme in extracurricular programs, commencement speeches, and alumni awards, but the topic is missing in action in day-to-day teaching. Ironically, of the mission statements available on law school websites, 38 include fostering leadership, but only two of these schools are actually offering a leadership course." (s. 3).
Docela zajímavé mi přišlo, že oproti mínění klasika Petera Druckera současný výzkum ukazuje, že 70 % vůdcovských schopností je vývojem osobnosti získaných, nikoliv geneticky daných. Další vzdělávání by tedy mělo mít smysl.
A na závěr perlička: "In one random sample of adult men, 70 percent rated themselves in the top quarter of the population in leadership capabilities; 98 percent rated themselves above average." (s. 14).
Profesorka Rhode zjevně věděla o čem mluví, vedle akademických vavřínů si obdivuhodně vedla i v praxi, pracovala např. pro soudce Nejvyššího soudu T. Marshalla.
úterý 31. srpna 2010
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat