čtvrtek 28. srpna 2008

Střípek z mediální války

Bohužel jsem, na rozdíl od Srdjana, neměl první dny konfliktu v Gruzii přístup k širší paletě informačních zdrojů, a tak jsem se musel spolehnout především na CNN a také na česká média. Takže než jsem se dostal i k něčemu jinému, byl jsem náležitě zmasírován tou "správnou" stranou. Musím v tomto případě ocenit solidní práci České televize, její úroveň zpravodajství se za posledních několik let zvedla a i když je ČT stále poplatná většinovému názoru západních médií (což samozřejmě nevylučuje, že to může být většinou ten správný), dělá pro vyváženost pravděpodobně maximum možného. To CNN dopadla podle mě mnohem hůře, ostatně posuďte sami a porovnejte podání dnešní zprávy o rozhovoru Vladimíra Putina pro CNN zde a zde, především doporučuju sledovat první Putinova slova dobře srozumitelná i Čechovi a jejich anglický překlad. Ne že bych považoval Russia Today za vyvážený zdroj, ale tak nějak pochybuju, že by v tomhle případě úmyslně zkomolili slova vlastního premiéra. Moc rád bych si ten rozhovor poslechl celý, doufám, že ho Russia Today zpřístupní, alespoň to tak často dělají, to se od CNN v tomto prípadě jaksi čekat nedá. A to jsem do dneška považoval CNN za důvěryhodnější zdroj. To jen pro vyvážení pohledu. K tomu, aby se člověk dozvěděl o lumpárnách druhé strany, stačí zapnout televizi.

Žádné komentáře: